Manager Gouda en Waddinxveen

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wil je een bijdrage leveren aan de toekomst van zorg en welzijn in Gouda en Waddinxveen? Palet Welzijn is volop in beweging en heeft versterking nodig!

Het is geen geheim dat de samenleving in Nederland steeds meer vergrijst. Met het toenemende personeelstekort in de zorg moeten we voor de toekomst andere oplossingen vinden om ervoor te zorgen dat we allemaal op een prettige manier oud kunnen worden en het leven naar onze eigen wensen en behoeften kunnen blijven inrichten. Palet Welzijn is ervan overtuigd dat een belangrijk deel van de oplossing ligt in de informele zorg; met andere woorden de ondersteuning die wij als mantelzorger, vrijwilliger of betrokken burger aan familie, vrienden, kennissen en mensen in de buurt kunnen bieden. Wij geloven erin dat we met elkaar een ‘nieuwe’ vorm van onderlinge verbondenheid kunnen creëren, zodat we zo lang mogelijk zelfstandig kunnen leven en gelukkig oud worden. Dit doen wij met een enthousiast team van medewerkers en vrijwilligers.  Om actief aan deze ontwikkeling bij te dragen en voor de aansturing van onze teams in Gouda en Waddinxveen heeft Palet Welzijn per direct een vacature voor een ervaren

Manager

28 – 32 uur per week

Wat houdt de functie in?

Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van de teams in Gouda en Waddinxveen voor wat betreft inhoud, personeel en financiën. De prestatieafspraken met de gemeenten vormen hierbij de leidraad. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor een bruisend Anne Frank Centrum in de gemeente Waddinxveen en ‘De Buurvrouw’, een inloop voor mensen met dementie in de gemeente Gouda.

De combinatie van aansturen en de teams en realiseren van concrete projecten maakt de invulling van de functie bijzonder en veelzijdig. Je vervult de expertrol waar het gaat om de ontwikkeling van mantelzorgers en inzet van vrijwilligers waarbij community building en reablement de leidraad zijn voor ons handelen. Je houdt je bezig met het onderhouden en uitbouwen van het bijbehorende netwerk, met name wat betreft de dienstverlening in Gouda en Waddinxveen.

Je maakt onderdeel uit van het managementteam, samen met vijf collega-managers en de directeur. Op MT-niveau ben je betrokken bij Palet Welzijn als geheel. De strategische koers en verdere professionalisering van de organisatie, maar ook het signaleren van nieuwe kansen zijn belangrijke onderwerpen op onze agenda.

Wat vragen wij van je?

  • Je bent in het bezit van een HBO-diploma in de richting van (zorg) management.
  • Je hebt tenminste 3 jaar ervaring in een leidinggevende rol, bij voorkeur bij verandertrajecten in zorg en/of welzijn.
  • Je bent een kei in het relatiebeheer met de diverse stakeholders, zoals de gemeente en de partners in het sociaal domein.
  • Je hebt een coachende stijl van leidinggeven, maar je kunt ook andere leiderschapsstijlen toepassen wanneer de situatie daarom vraagt
  • Je bent resultaatgericht en pragmatisch, met een hands-on mentaliteit. Je bent in staat om snel te schakelen tussen verschillende dossiers en vraagstukken.
  • Je bent een gedreven, positieve persoonlijkheid met een gezonde dosis lef.
  • Kennis van de werkvelden welzijn, ouderen, mantelzorgers en vrijwilligers zijn een pré. Of je bent in staat om je dit snel eigen te maken.
  • Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Wat hebben wij je te bieden?

  • Jaarcontract volgens de cao Sociaal Werk, met uitzicht op verlenging bij gebleken geschiktheid (salarisschaal 10).
  • Plezierige werksfeer in een klein en gedreven team, waarbij je echt de mogelijkheid hebt om het verschil te maken.
  • Flexibiliteit met betrekking tot werkdagen, -tijden en –plek (in onderling overleg)
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een individueel budget voor loopbaanontwikkeling, vitaliteitsverlof, vakantietoelage, eindejaarsuitkering, collectieve (zorg)verzekeringen en reiskostenvergoeding
  • Pensioen bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn

Geïnteresseerd?

Stuur je motivatiebrief en CV naar Petra Pronk, directeur Palet Welzijn, vóór 30 januari 2025 via het mailadres: p.pronk@paletwelzijn.nl

Wil je meer informatie over deze functie? Neem contact op met:

Brenda van Dam, b.vandam@paletwelzijn.nl of 06-52498775

Sollicitaties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen.

Re-integratiekandidaten, boventallige en interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang in deze procedure. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.