Communicatiemedewerker

Wij zoeken een energieke collega voor een uitdagende communicatierol. In deze functie draag je actief bij aan de effectiviteit en zichtbaarheid van onze organisatie, met name die voor al de activiteiten en informatie voor onze cliënten, vrijwilligers,  mantelzorgers en de bekendheid van onze wijkrestaurants.

Je vindt het leuk om de vaak complexe en veelzijdige inhoud van het werk van Palet Welzijn te vertalen naar heldere en aantrekkelijke (online) communicatie die een breed publiek aanspreekt en overtuigt. Van begrijpelijke artikelen, video’s en infographics tot een goed doordachte sociale media-aanpak. Jij maakt van deze thema’s pakkende communicatieplannen en voert deze ook uit. Een baan met veel afwisseling en ruimte voor jouw inbreng. Daarbij stem je vorm en inhoud naadloos af op de doelgroep.

 

Voor de ontwikkeling en uitvoering van de communicatieplannen heeft Palet Welzijn per direct  een vacature voor een ervaren

 

Communicatiemedewerker

24-28 uur per week

 

Wat houdt de functie in:

Als communicatiemedewerker bij Palet Welzijn heb je een coördinerende en uitvoerende rol met betrekking tot communicatie. Je weet bij maatschappelijk gevoelige onderwerpen de juiste toon te zetten en  hebt het talent om ieders taal te spreken, zodat de boodschap die je brengt voor iedereen helder is. Verder ben je ook nog eens een leuke collega met humor en relativeringsvermogen.

Wij verwachten van je dat je snel kunt schakelen op zowel inhoud als niveau en dat je aanstekelijk enthousiast bent waardoor je mensen gemakkelijk mee krijgt in de ontwikkelingen waar we voor staan als organisatie. Je bent actief als netwerker binnen en buiten onze organisatie. Mensen weten je te vinden, weten wie je bent en wat je doet om zo actief op de hoogte te blijven van relevante zaken die in de context van het sociaal domein spelen.

Wij zijn een netwerkorganisatie met een hands on mentaliteit. Teams zijn rondom onze deelnemers/ cliënten georganiseerd en hebben een grote mate van zelfstandigheid. Er zijn veel regionale ontwikkelingen en thema’s als preventie, versterken mantelzorgers en nieuwe woonzorgconcepten zullen de komende jaren nog verder vorm krijgen. Jij bent in staat om de communicatiebehoefte rondom deze actuele thema’s goed te managen en te realiseren. Je werkt samen met het managementteam, projectleiders en de directeur (tevens je leidinggevende).

 

Wat vragen wij van je:

  • Je bent een ervaren communicatiemedewerker met minimaal een HBO opleidingsniveau (Communicatie) en met gevoel voor (politieke) verhoudingen;
  • Ontwikkelingen binnen je vakgebied volg je op de voet en je bent zeer
    bedreven in online communicatie en met het inzetten van social media;
  • Je houdt onze website informatief en actueel, en je zorgt ervoor deze de juiste uitstraling heeft en goed vindbaar is.
  • Je  weet bewuste en creatieve communicatiecampagnes op te zetten
    om de juiste boodschap te brengen;
  • Je bent mondeling zeer vaardig en hebt een heldere en originele schrijfstijl en weet daarbij onze doelgroepen te bereiken;
  • Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en kunt goed prioriteren;
  • Ervaring met projectmatig werken en het managen van meerdere opdrachten tegelijk.
  • Je levert een positieve en actieve  bijdrage aan en denkt mee over het imago dat onze organisatie wil uitdragen;
  • Met werken onder druk en deadlines bereik jij de beste resultaten;
  • Je hebt veel ervaring met projectmatig werken.

 

Wat hebben wij je te bieden?

  • Een superleuke baan met ruimte voor eigen inbreng en verantwoordelijkheid
  • Een warm welkom en voldoende tijd om er helemaal in te komen
  • Gezellige collega’s, we kennen elkaar goed en werken graag samen
  • Een dienstverband van 24 tot 28 uur per week
  • Een goede thuiswerkregeling, we combineren werken op kantoor met thuiswerken
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband
  • Salariëring conform CAO sociaal werk op basis van opleiding en ervaring max schaal 8
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een individueel budget voor loopbaanontwikkeling, vitaliteitsverlof, vakantietoelage, eindejaarsuitkering, collectieve (zorg)verzekeringen en reiskostenvergoeding
  • Pensioen bij Pensioenfonds Zorg &

Geïnteresseerd geraakt?

Stuur je motivatiebrief en CV naar Petra Pronk, directeur Palet Welzijn, p.pronk@paletwelzijn.nl vóór 15 november 2025.

  • De gesprekken vinden plaats in de 3e en 4e week van november 2025.
  • Graag motivatiebrief en CV versturen in Nederlandse taal. Engelse brieven worden niet in behandeling genomen.

Wil je meer informatie over deze functie?

Neem contact op met Petra Pronk, p.pronk@paletwelzijn.nl of bel met 06 52573472

 

Over Palet Welzijn

Palet Welzijn biedt een kleurrijk palet van activiteiten, diensten en ondersteuning aan om samen met (kwetsbare) mensen vanuit hun eigen kracht en op hun eigen wijze deel te nemen aan de samenleving. Palet Welzijn ondersteunt hen om zo lang mogelijk zelfredzaam te zijn. Daarnaast zijn we hard bezig om nieuwe concepten te ontwikkelen om structurele oplossingen te bieden voor mantelzorgers en vrijwilligers. Palet Welzijn maakt onderdeel uit van Fundis.

 

NB.
Jouw motivatie vinden we belangrijk. Daarom worden sollicitaties zonder motivatiebrief niet in behandeling genomen.

Re-integratiekandidaten, boventallige en interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang in deze procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.