Manager Welzijn Zoetermeer 24-28 uur

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wil je een bijdrage leveren aan de toekomst van welzijn en zorg in de wijken in Zoetermeer? Palet Welzijn is volop in beweging en heeft versterking nodig!

Het is geen geheim dat de samenleving in Nederland steeds meer vergrijst. Met het toenemende personeelstekort in de zorg moeten we voor de toekomst andere oplossingen vinden om ervoor te zorgen dat we allemaal op een prettige manier oud kunnen worden en het leven naar onze eigen wensen en behoeften kunnen blijven inrichten. Palet Welzijn is ervan overtuigd dat een belangrijk deel van de oplossing ligt in de informele zorg; met andere woorden de ondersteuning die wij als mantelzorger, vrijwilliger of betrokken burger aan familie, vrienden, kennissen en mensen in de buurt kunnen bieden. Wij geloven erin dat we met elkaar een ‘nieuwe’ vorm van onderlinge verbondenheid kunnen creëren, zodat we zo lang mogelijk zelfstandig kunnen leven en gelukkig oud worden. Dit doen wij met een enthousiast team van medewerkers en vrijwilligers.  Om actief aan deze ontwikkeling bij te dragen en voor de aansturing van onze teams in Zoetermeer heeft Palet Welzijn per 1 juni een vacature voor een ervaren

Manager

24-28 uur per week

Wat houdt de functie in?

Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van de teams mantelzorg, ouderenadvies, ouderenbus en implementatie van onder meer welzijn op recept in Zoetermeer voor wat betreft inhoud, personeel en financiën. De prestatieafspraken met de gemeenten en coöperatie Inzet de vormen hierbij de leidraad.

De combinatie van aansturen en de teams en realiseren van concrete projecten maakt de invulling van de functie bijzonder en veelzijdig. Je vervult de expertrol waar het gaat om de ontwikkeling van mantelzorgers en inzet van vrijwilligers waarbij community building en reablement de leidraad zijn voor ons handelen.

Je houdt je bezig met het onderhouden en uitbouwen van het bijbehorende netwerk, met name wat betreft de dienstverlening in Zoetermeer.

Je maakt onderdeel uit van het managementteam, samen met vier collega-managers en de directeur (tevens je leidinggevende). Op MT-niveau ben je betrokken bij Palet Welzijn als geheel. De strategische koers en verdere professionalisering van de organisatie, maar ook het signaleren van nieuwe kansen zijn belangrijke onderwerpen op onze agenda.

Wat vragen wij van je?

  • Je bent in het bezit van een HBO-diploma in de richting van (zorg) management.
  • Je hebt tenminste 3 jaar ervaring in een leidinggevende rol, bij voorkeur bij verandertrajecten in zorg en/of welzijn.
  • Je bent een kei in het relatiebeheer met de diverse stakeholders, zoals de gemeente, het Sociaal Team en de partners in het sociaal domein.
  • Je hebt een coachende stijl van leidinggeven, maar je kunt ook andere leiderschapsstijlen toepassen wanneer de situatie daarom vraagt
  • Je bent resultaatgericht en pragmatisch, met een hands-on mentaliteit. Je bent in staat om snel te schakelen tussen verschillende dossiers en vraagstukken.
  • Je bent een gedreven, positieve persoonlijkheid met een gezonde dosis lef.
  • Kennis van de werkvelden welzijn, ouderen en mantelzorgers zijn een pré. Of je bent in staat om je dit snel eigen te maken.
  • Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Wat hebben wij je te bieden?

  • Jaarcontract volgens de CAO Sociaal Werk, met uitzicht op verlenging bij gebleken geschiktheid (salarisschaal 10).
  • Plezierige werksfeer in een klein en gedreven team, waarbij je echt de mogelijkheid hebt om het verschil te maken.
  • Flexibiliteit met betrekking tot werkdagen, -tijden en –plek (in onderling overleg)
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een individueel budget voor loopbaanontwikkeling, vitaliteitsverlof, vakantietoelage, eindejaarsuitkering, collectieve (zorg)verzekeringen en reiskostenvergoeding
  • Pensioen bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn

Geïnteresseerd?

Stuur je motivatiebrief en CV naar Petra Pronk, directeur Palet Welzijn, vóór 21 april as.

p.pronk@paletwelzijn.nl

Wil je meer informatie over deze functie? Neem contact op met:

Danielle Privee, d.privee@paletwelzijn.nl of 06-52523666

Sollicitaties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen.

Re-integratiekandidaten, boventallige en interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang in deze procedure. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.